Monday, December 26, 2011

Top 20 Most Valuable Global Retail Brands 2011

นับจากปี 2009 ซึ่งทาง WPP Brandz ได้ทำการวิเคราะห์และประเมินมูลค่าของแบรนด์รีเทล ซึ่งในปี 2009 ถ้าจำกันได้ก็นับว่าเป็นปีที่สหรัฐกำลังมีวิกฤติซับไพล์มอยู่พอดีพฤติกรรมการจับจ่ายอาจจะไม่ปกติไปบ้าง (ก็แหงล่ะคนตกงาน จะให้ใช้จ่ายปกติได้ยังไง) ปีนั้น Walmart มาอันดับหนึ่งทิ้งห่าง Amazon อยู่พอสมควร สามปีผ่านไปปีนี้ Amazon จัดหนัก ชนะไปแค่สามร้อยกว่าล้านเหรียญเท่านั้นเอง

มาลองดูกันนะครับว่าแบรนด์รีเทลที่ทรงคุณค่า 20 อันดับประจำปี 2011 มีแบรนด์ยี่ห้อไหนบ้าง

รายงานฉบับนี้จัดทำร่วมกันระหว่าง Millward Brown, Kantar Retail (Commentary by WPP companies)


This third annual WPP BrandZ study of the Top 20 Most Valuable Global Retail Brands considers many of the salient forces acting on retailing today anddistills key themes that help explain events andanticipate the future.

The key themes include a shift to smaller store formats, especially in mature markets, the intensifying search for growth in fast growing markets and the transformative impact of digital as shopping becomes a seamless multichannel activity. The themes, of course, impact not just the Top 20 retail brands, but retailers of all sizes and in most parts of the world. And because digital may be the most ubiquitous of all the trends, this study includes a collection of useful commentaries on the revolutionary impact of digital on the path to purchase.

These thought pieces discuss how retailers and brand marketers can most effectively approach shopper marketing in a world where the online and physical realms are interconnected and shoppers, empowered with a digital mobile devices, can be reached anywhere anytime. The commentaries topics include:

• Ways to understand the new consumer journey
• Research revealing when browsers become purchasers
• Purchase behavior viewed across retail channels
• Key prerequisites for making money with e-commerce
• The interconnection of shopper marketing, digital and e-commerce

As in prior BrandZ retail studies, each of the Top 20 brands is summarized with a review of strategies, highlights of key retail developments during the past year and forward-looking insights and implications.

No comments:

Post a Comment


Related Posts with Thumbnails